موهای زائد در قسمت های مختلف بدن

موهای زائد در قسمت های مختلف بدن رشد می کنند و وجود این موها اغلب آزاردهنده و ناخوشایند است. بنابراین، بسیاری از افراد به دنبال روشی برای از بین بردن دائمی این موهای زائد و در نتیجه خلاص شدن از شر آنها برای همیشه هستند.

در بین روش های رفع موهای زائد، استفاده از لیزر به دلیل زمان زیادی که طول می کشد تا موهای زائد برگردد، محبوبیت بیشتری دارد. اما باید بدانید که لیزر موهای زائد برای همه امکان پذیر نیست و احتمال به خطر انداختن سلامتی شما وجود دارد. آیا می دانید لیزر موهای زائد برای چه کسانی مضر است؟ آیا از عواقب لیزر برای گروه های ممنوعه اطلاع دارید؟

در ادامه این مقاله علاوه بر پاسخ به سوالات شما، قصد داریم اطلاعات مفید و مختصری در مورد لیزر در اختیار شما قرار دهیم.

لیزر برای چه کسانی ممنوع است؟
لیزر حذف و رفع موهای زائد یکی از بهترین و مطمئن ترین راه ها برای انجام آن است، امروزه دستگاه های پیشرفته و به روز موهای زائد را در چندین جلسه با لیزر از بین می برند.
از آنجایی که رشد موهای زائد لیزر بسیار کندتر از روش های دیگر است و مزایای زیادی دارد، بسیاری از افراد تمایل دارند از لیزر برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنند.

متأسفانه، در حالی که لیزر موهای زائد یک روش ایمن و عالی برای از بین بردن موهای زائد است، اما برای همه مناسب نیست.

برخی از افراد به دلایل و شرایط متعددی از جمله موارد زیر نباید از لیزر برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنند.

افرادی که داروهای خاصی مصرف می کنند.
افرادی که از بیماری های خاصی رنج می برند.
افرادی که اختلالات هورمونی دارند.
افرادی که پوست حساسی دارند.
بهتر است این دسته از افراد از لیزر موهای زائد نقاط مختلف بدن خودداری کنند. در مقاله زیر به دلایل ممنوعیت لیزر برای هر یک از این گروه ها می پردازیم.

ممنوعیت استفاده از لیزر برای افرادی که از برخی داروها استفاده می کنند
یکی از گروه هایی که باید از لیزر درمانی اجتناب کنند، افرادی هستند که از داروهای خاصی استفاده می کنند. این دسته از افراد شامل موارد زیر است.

افرادی که داروهای هورمونی مصرف می کنند.
افرادی که از داروهای هورمونی مانند تیروئید استفاده می کنند نباید از لیزر به عنوان روش ترجیحی برای رفع موهای زائد استفاده کنند. زیرا در نتیجه مصرف قرص های هورمونی، رشد مو به طور غیر طبیعی افزایش می یابد.

افرادی که داروهای حاوی طلا مصرف می کنند.
افرادی که داروهای حاوی طلا مصرف می کنند نیز گروه دیگری هستند که لیزر برای آنها مناسب نیست. همچنین می توانید از پزشک خود در مورد وجود طلا در داروها سوال کنید.

افرادی که از داروی ماینوکسدیل استفاده می کنند
این دسته از داروها برای رشد و تقویت مو استفاده می شود و در صورت مصرف داروهای ماینوکسدیل، لیزر نباید انجام شود. زیرا عملکرد این داروها برخلاف عملکرد لیزر است.

افرادی که داروهای حاوی Arcutam مصرف می کنند.
اگر پزشک شما دارویی حاوی Actone را توصیه می کند، نباید تحت هیچ شرایطی جلسات لیزر را شروع یا ادامه دهید. زیرا اگر این داروها را مصرف کنید و لیزر انجام دهید، حتی رشد مو می تواند چندین برابر شود. همچنین یکی دیگر از دلایل منع استفاده از لیزر برای این دسته از افراد، حساسیت پوستی ناشی از استفاده از داروهای حاوی آرکوتم است که می تواند باعث تحریک پوست و ایجاد آثار سوختگی روی پوست شود.

 

ممنوعیت لیزر برای افراد مبتلا به بیماری های خاص.
افرادی که از بیماری های خاصی رنج می برند باید از لیزر درمانی اجتناب کنند، اما این بیماری ها چیست؟ آیا می دانید کدام بیماری ها بیماری خاصی نیستند؟ در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

بیماران مبتلا به بیماری های پوستی.
به طور کلی هر نوع بیماری پوستی می تواند اثربخشی لیزر را کاهش داده و عوارض ناخواسته ای ایجاد کند. افرادی که از بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، کلوئید، لوپوس، هیرسوتیسم و ​​… رنج می برند به هیچ عنوان نباید موهای ناخواسته را لیزر کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *