تولید پژو 206 متوقف شد؟/ سیل تقاضای مسافرکش‌ها در بازار خودرو!

بررسی‌ها نشان می‌دهد در هفته پایانی مرداد و با افزایش قیمت دلار خودروهای ایرانی و خارجی با افزایش قیمت مواجه شدند. به عنوان مثال در این هفته قیمت خودروهای داخلی نسبت به هفته گذشته بین دو تا هفت میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

خودرو پراید در معاملات امروز با قیمت 137 میلیون تومان، پژو 206 تیپ دو با قیمت 247 میلیون تومان، تیبا دو با قیمت 156 میلیون تومان و پارس معمولی هم با قیمت 267 میلیون تومان معامله شد.

پژو 206 تیپ دو در این هفته هفت میلیون تومان گران شد و در یک ماه اخیر دامنه نوسان آن به 47 میلیون تومان رسیده است. فعالان بازار علت افزایش شدید قیمت این خودرو را توقف تولید پژو 206 می‌دانند.پژو 206 رکوردار افزایش قیمت

یک فعال بازار خودرو به تجارت‌نیوز گفت: خودروسازان هنوز 206 را روانه بازار نکردند. همین کمبود عرضه باعث شده که قیمت این خودرو در بازار جهش چشمگیری داشته باشد.

فیروز نادری درباره پیش‌بینی خود از وضعیت بازار خودرو گفت: تقاضا برای خرید خودرو زیاد شده است و تقاضای زیادی برای خودروی پژو 206 روانه بازار شده و همین مساله در کنار کاهش عرضه باعث افزایش قیمت پژو 206 تیپ دو شده است. به طوری که در یک ماه اخیر این خودرو با قیمت 200 میلیون تومان معامله می‌شد اما حالا قیمت آن به 247 میلیون تومان رسیده است!

دبیر انجمن خودروسازان اما به تجارت‌نیوز گفت: تولید پژو 206 متوقف نشده است. وقتی بیش از 100 هزار خودرو ناقص کف انبارها دپو شده روند عرضه خودرو به بازار با اختلال مواجه می‌شود و طبیعی است وقتی یک قلم قطعه نباشد خودروسازان هم نمی‌توانند آن خودرو را به موقع به بازار تحویل دهند.علت گرانی خودروهای داخلی چیست؟

احمد نعمت‌بخش به افزایش پول‌های سرگردان در بازار خودرو اشاره کرد و توضیح داد: وقتی قیمت خودرو از محل درب کارخانه تا بازار اختلاف دارد، پول‌های سرگردان دوباره روانه بازار می‌شود. علت اینکه این روزها خودرو گران شده است به سرریز شدن پول‌های سرگردان دلالان به بازار بر می‌گردد.

او با انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری بیان کرد: در دولت روحانی بارها تذکر دادیم قیمت خودرو در کارخانه‌ها براساس حاشیه بازار تعیین شود اما متاسفانه کسی به حرف بخش خصوصی گوش نداد!

چندی پیش فعالان بازار علت رونق گرفتن بازار خودرو را افزایش بیکاری‌ عنوان کردند. فروشندگان خودرو گفته بودند برخی از مردم خودروهای ایرانی می‌خرند تا بتوانند معیشت خود را با عضو شدن در تاکسی‌های آنلاین تامین کنند. از این‌ رو خرید خودروهای زیر 200 میلیون تومان در بازار رونق گرفته است.

تولید پژو 206 متوقف شد؟/ سیل تقاضای مسافرکش‌ها در بازار خودرو!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *