کدام خودرو بی‌‌کیفیت‌ترین خودروی داخلی است؟

نقل از سایت خودرو ،شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان نهاد بازرسی مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخش عمده مسيولیت ارزشیابی کیفی خودروها در کشور را برعهده دارد.

این شرکت نتایج این ارزشیابی را ضمن مقایسه با اهداف کیفی تعیین شده برای هرخودرو، براساس جدول سطوح کیفیت و حدود مجاز مصوب نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. گزارشی که از این بررسی‌ حاصل می‌شود را هرماه به وزارت صمت ارايه می‌کند.

فرآیند ارزشیابی کیفی خودروها به منظور آگاهی از تمام ایرادات موجود در خودرو به وسیله هدایت آدیت به کشف عیوب عملکردی و تاثیر حداکثری ایرادات ایمنی طراحی شده است.

گفتنی است در ارزشیابی کیفی، خودرو از نظر عیوب ظاهری و عملکردی مورد بازرسی قرار می‌گیرد. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مطابق دستورالعمل‌های موجود، خودروهای داخلی را در پنج دسته قیمتی، مورد بررسی قرار داده و بسته به سطح کیفی و البته میزان رضایت مشتریان، بین 1 تا 5 ستاره کیفی را به آن‌ها اختصاص می‌دهد.

هدف اصلی از این گزارش، ارتقا کیفیت خودروها، افزایش رضایت مشتریان و ایجاد رقابت مثبت بین خودروسازهای داخلی است.

طبق روال این ماههای اخیر تنها خودروی 5 ستاره مونتاژی دنا پلاس توربو اتومات هست و همچنین تنها خودروی 2 ستاره هم ام وی ام ایکس 33 اسپرت.

در ادامه گزارش ارزشیابی کیفی خودروها در خرداد 1400 مشاهده می‌کنید.

کدام خودرو بی‌‌کیفیت‌ترین خودروی داخلی است؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *